Forord til bloglæsere


Velkommen til min blog, som sagt omhandler den en studerendes kamp for at tjene penge til et hus som nok først kommer om mange år.

Bloggen viser kun ét indlæg på forsiden, men hvis du kigger til højre kan du se blog-arkivet og der kan du læse mine andre indlæg :)
Dette er gjort for at gøre det mere overskueligt for læsere og mig selv, da der nok kommer de første mange indlæg på siden her.

Ifølge Google Adsense er det forbudt at opfordre andre til at klikke på links-reklamerne, så det vil jeg heller ikke gøre.
Men jeg kan dog konstatere, at hver gang der er nogen der klikker på disse links, så hjælper man en fattig studerende i dagens Danmark med at klare sig lidt bedre :)

Nyd læsningen og læs gerne om min anonyme personlige profil i bunden :)


Og kommenter endelig gerne, både om det er ris eller ros eller hvad du nu har på hjerte :)




Del på Facebook

torsdag den 10. september 2009

3. - Aktiehandel

Kære læsere.
Jeg har i dag og i går haft 7 besøgende, det takker jeg meget for, og håber selvfølgelig der kommer flere :)
Jeg har før i tiden haft undersøgt aktiemarkedet fordi jeg godt kunne tænke mig at tjene en lille mønt på det. Det er meget risikofyldt at begynde at handle med aktier, og hvis man tror at man kan tjene hurtige penge, så skal man godt nok vide hvad man gør og hvordan markedet er.
Hvilket jeg ikke gør, men jeg har tænkt mig det som en langtidsinvestering og starter derfor i de små beløb da jeg ikke ønsker at risikere så meget.
Jeg har derfor oprettet et depot hos Nordnet A/S da de giver en gratis aktie hos Danisco til en værdi af i skrivende stund 263.50 DKK.
Denne aktie modtager man indenfor 1-2 uger af deres modtagelse af underskrift/klausul af depotet. Men man kan inden de 2 uger sætte et lille beløb ind ligesom mig (100 Kr) og begynde at lege lidt med dem.
Jeg har indtil videre haft et kig på eSoft Systems, da de er steget med 27% indenfor 2 dage. Fra kurs 3.81 til kurs 4.85.

Men inden man begynder at handle med aktier eller ihvertfald overvejer det, så skal man undersøge markedet og også gerne lege lidt med nogle aktiespil.
Tv2 har blandt andet et aktiespil, samt Børsen også har et. Men de starter ikke op før om noget tid.
Jeg vil anbefale at man downloader et lovligt program hos Amatør Invest som man kan sætte fiktive aktiehandler op og holde øje med kursen via et enkelt klik fra skrivebordet.
Derudover vil jeg anbefale at man benytter Euroinvestor til at holde øje med kurser, samt læse udgivelser fra virksomheden. Endnu en ting man skal huske er at holde øje med virksomhedens egne investorerudgivelser da det kan have en stor betydning for aktieværdien. Børsen på nettet er også et godt sted at læse nyheder. Da man skal sætte sig ind i mange ting før man handler.
Eller man kan også bare vælge at købe f.eks Danske Bank aktier og så bare lad dem stå i flere år og så håbe man tjener på dem. Den ene metode kan være ligeså godt som den anden :)
Men inden jeg går igang med at handle med højrisiko og småbeløbs aktier, vil jeg selvfølgelig give en update på hvordan det går og hvad jeg har købt og hvilken kurs de står i.
Så kan i få et indblik i en rookie's handlemetoder indenfor den store børsverden :)

Jeg vender frygtsomt tilbage ;)

Læs også gerne mit andet indlæg - Hvordan en studerende sparer penge.

På forhånd tak :)

Ingen kommentarer: