Forord til bloglæsere


Velkommen til min blog, som sagt omhandler den en studerendes kamp for at tjene penge til et hus som nok først kommer om mange år.

Bloggen viser kun ét indlæg på forsiden, men hvis du kigger til højre kan du se blog-arkivet og der kan du læse mine andre indlæg :)
Dette er gjort for at gøre det mere overskueligt for læsere og mig selv, da der nok kommer de første mange indlæg på siden her.

Ifølge Google Adsense er det forbudt at opfordre andre til at klikke på links-reklamerne, så det vil jeg heller ikke gøre.
Men jeg kan dog konstatere, at hver gang der er nogen der klikker på disse links, så hjælper man en fattig studerende i dagens Danmark med at klare sig lidt bedre :)

Nyd læsningen og læs gerne om min anonyme personlige profil i bunden :)


Og kommenter endelig gerne, både om det er ris eller ros eller hvad du nu har på hjerte :)




Del på Facebook

onsdag den 9. september 2009

1. - Opstart af blog - samt uddeling af tanker.

Kære læsere (Der er ingen endnu)
Men jeg kan da ligeså godt prøve at få et budskab ud (:
Jeg kan jo starte med at præsentere mig selv, dog uden at røbe for meget. Jeg har valgt at være anonym indtil videre, grundet mine udtalelser om indtjening på det sorte eller hvide marked.
Mit initialer er S**, jeg kommer fra en mindre by, lidt syd for Solrød , jeg er i starten af 20erne og er som overskriften udleder - En fattig studerende.
Som overskriften også siger, så vil jeg dele mine tanker og drømme med jer, bloggere og læsere derude.
Mit mål for fremtiden er at få et hus i den by jeg bor i.
Jeg er opvokset i en lejelejlighed i hele mit liv, og har altid ønsket mig at bo i et hus både som barn men også som voksen.
Og mit største ønske er at kunne give mine kommende børn den mulighed jeg aldrig fik.
Men det er svært at kunne overskue sådan en drøm, da jeg har været skoletræt i hele mit liv
og da jeg først lige er begyndt at studere som Social og Sundhed's Assistent,
Jeg gik på en folkeskole i Køge til og med 10ende klasse, og fik derefter afprøvet diverse grundforløb indenfor nogle uddannelser. Blandt andet prøvede jeg automekaniker og mediegrafiker som viste sig ikke at være noget for mig. Så jeg gik ud og arbejdede.
Og grundet umodenhed og total ansvarsløshed, brugte jeg mine penge på alt andet end en opsparing. Men nu er jeg nået til det punkt hvor jeg tænker økonomisk fremtid.
Har jeg lyst til at være i en lejelejlighed i resten af mit liv? Nej.
Har jeg lyst til at være lavtlønnet uudannet i resten af mit liv? Nej.
Så nu har jeg endelig fået motivation til at starte på en uddannelse for at skabe mig en økonomisk fremtid i håb om at mine kommende børn, vil få et bedre levested end jeg havde.
Jeg havde et par knaldgode forældre og en stedfar og dem kan jeg takke alt for.
Men jeg ønsker bare det mere plads for mine børn når den tid engang kommer.
En af mine tætteste venner kigger allerede på hus i Lejre hvilket har givet mig et spark i røven for at komme igang.
Men med en indkomst der kommer fra Statens Uddannelsesstøtte, et lån på 35.000 og 436 kr tilbage til mig selv efter at have betalt mad, så ser det sku lidt stramt ud.

Denne blog er oprettet for at give mine meddanskere et indblik i en fattig studerendes drømme og kamp for at nå det der står højest på hans ønskeliste.

Ingen kommentarer: